Головна » Файли » Виховна робота » Поради виховнику

Робота з батьками
07.02.2016, 16:44

Карта сім’ї

 

1.ПІБ батьків.

2.Тип сім’ї (повна, неповна, «материнська», багатодітна, опікуни і т.ін.).

3.Вік батьків.

5. Освіта (вища в обох батьків, вища в одного, середня в обох, середня в одного, батьки не мають середньої освіти) та соціальне становище батьків.

6. Уклад сімейного життя (благополучний, неблагополучний). Рівень вираженності аморальних проявів у сім’ї:

- сім’я веде здоровий спосіб життя;

- один із батьків схильний до пияцтва, сварок;

- у батьків епізодичні запої, сімейні сварки;

- часті запої, бійки, аморальна поведінка батьків;

- щоденні прояви аморальності, алкоголізм  батьків.

7. Характер емоційних стосунків у сім’ї:

- атмосфера дружби, взаєморозуміння і підтримки;

- стосунки рівні, але без емоційної близькості;

- епізодично виникаючі конфлікти; відчуженість;

- емоційно-холодні, відчужені стосунки;

- напружено-конфліктні стосунки.

8. Рівеь вираженості асоціальних поглядів, переконань у сім’ї:

- сім’я характеризується розумною сукупністю духовних и матеріальних потреб;

- духовні потреби недооцінюються;

- для сім’ї характерна духовна, ідейна індиферентність;

- у сім’ї допускаються будь- які чинники досягнення власних цілей.

9. Склад сім’ї (які проживають разом).

10. Житлові умови (нормальні – благоустроєна квартира, власний будинок, неблагоустроєна квартира, комната в гуртожитку, інше). Із чого складається дохід сім’ї (присадибна ділянка, власне господарство, заняття ремеслами, заробітна плата, і т.ін.).

11. Хоббі батьків.

12. Конкретна допомога батьків школі, проблемні сім’ї.

 

Напрями діяльності класного керівника із сім’єю

 

  • Вивчення сімей учнів.

 

  • Педагогічне навчання батьків.

 

  • Забезпечення участі батьків у підготовці і проведенні колективних заходів у класі.

 

  • Педагогічне керівництво діяльністю батьківського комітету класу.

 

  • Індивідуальна робота з батьками.

 

  • Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання і розвиток учнів.

 

 

Орієнтовна тематика батьківських зборів

         Основна  школа.

  • Адаптація учнів до умов навчання в основній школі: проблеми і завдання.
  • Індивідуальні труднощі школярів у навчанні і шляхи їх подолання.
  • Коли легко навчатися? Як допомогти дітям у навчанні.
  • Здібна дитина – дарунок природи? Чи можна розвинути здібності.
  • Роль сім’ї у вихованні культури поведінки дитини.
  • Психологічні особливості підліткового періоду.
  • Бачити і розуміти. Співчуття, співпереживання і допомога дитині – гарантія злагоди, спокою та благополуччя у сім’ї.
  • Особливості між особистісних взаємовідносин підлітків.
  • Психологічний стрес і підліток.
  • Чи вміємо ми спілкуватися зі своїми дітьми.
  • Труднощі розвитку і їх вплив на стосунки між батьками і підлітками.
  • Що ми можемо зробити разом, щоб дітям у школі було добре.
  • Бар’єри спілкування. Як спілкуватись з дитиною.
  • Права дитини у школі і сім’ї.
  • Гроші і підліток.
  • Роль сім’ї і школи в профорієнтації учня.
  • ЗМІ і діти.
  • Чи потрібна сучасному підлітку книга.

       Старша школа

  • Ось і стали ми на рік дорослішими.
  • Особливості старшого шкільного віку.
  • Роль батьків у  формуванні ціннісних орієнтацій і ставлень.
  • Труднощі особистісного росту і їх вплив на навчання у школі.
  • Професіональні наміри і можливості учнів класу.
  • Роль батьків у процесі вибору  професії і самовизначення підлітків.
  • Сімейні цінності і їх роль у вихованні.
  • Режим дня старшокласника.
  • Як допомогти дитині успішно закінчити навчання у школі.

 

 

Анкета «Урок очима батьків»

Мета: виявити характер взаємин між вчителем і учнем на уроці. Поставте проти кожного питання оцінку:

«+» — реалізується цілком;

« » — реалізується частково;

«-» — не реалізується.

                                           Оцінка

  1. Учитель   залучає   учнів до обговорення мети діяльності на уроці.
  2. Вчитель і учні разом складають план діяльності на уроці.
  3. Учитель роз'ясняє матеріал доти, поки він не стане усім ясний.
  4. Учитель виділяє саме головне в навчальному змісті й акцентує на ньому увагу учнів.
  5. На уроці учнем надається право вибору завдання.
  6. Кожен учень активно працює на уроці.
  7. Вчитель одержує інформацію про те, як засвоїли учні навчальний зміст.
  8. На уроці сприятливий клімат, відносини доброзичливі.
  9. Учитель створює позитивний емоційний настрій у класі.
  10. Учитель знімає напругу, утому учнів.

 Карта сім’ї

 

1.ПІБ батьків.

2.Тип сім’ї (повна, неповна, «материнська», багатодітна, опікуни і т.ін.).

3.Вік батьків.

5. Освіта (вища в обох батьків, вища в одного, середня в обох, середня в одного, батьки не мають середньої освіти) та соціальне становище батьків.

6. Уклад сімейного життя (благополучний, неблагополучний). Рівень вираженності аморальних проявів у сім’ї:

- сім’я веде здоровий спосіб життя;

- один із батьків схильний до пияцтва, сварок;

- у батьків епізодичні запої, сімейні сварки;

- часті запої, бійки, аморальна поведінка батьків;

- щоденні прояви аморальності, алкоголізм  батьків.

7. Характер емоційних стосунків у сім’ї:

- атмосфера дружби, взаєморозуміння і підтримки;

- стосунки рівні, але без емоційної близькості;

- епізодично виникаючі конфлікти; відчуженість;

- емоційно-холодні, відчужені стосунки;

- напружено-конфліктні стосунки.

8. Рівеь вираженості асоціальних поглядів, переконань у сім’ї:

- сім’я характеризується розумною сукупністю духовних и матеріальних потреб;

- духовні потреби недооцінюються;

- для сім’ї характерна духовна, ідейна індиферентність;

- у сім’ї допускаються будь- які чинники досягнення власних цілей.

9. Склад сім’ї (які проживають разом).

10. Житлові умови (нормальні – благоустроєна квартира, власний будинок, неблагоустроєна квартира, комната в гуртожитку, інше). Із чого складається дохід сім’ї (присадибна ділянка, власне господарство, заняття ремеслами, заробітна плата, і т.ін.).

11. Хоббі батьків.

12. Конкретна допомога батьків школі, проблемні сім’ї.

 

Напрями діяльності класного керівника із сім’єю

 

  • Вивчення сімей учнів.

 

  • Педагогічне навчання батьків.

 

  • Забезпечення участі батьків у підготовці і проведенні колективних заходів у класі.

 

  • Педагогічне керівництво діяльністю батьківського комітету класу.

 

  • Індивідуальна робота з батьками.

 

  • Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання і розвиток учнів.

 

 

Орієнтовна тематика батьківських зборів

         Основна  школа.

  • Адаптація учнів до умов навчання в основній школі: проблеми і завдання.
  • Індивідуальні труднощі школярів у навчанні і шляхи їх подолання.
  • Коли легко навчатися? Як допомогти дітям у навчанні.
  • Здібна дитина – дарунок природи? Чи можна розвинути здібності.
  • Роль сім’ї у вихованні культури поведінки дитини.
  • Психологічні особливості підліткового періоду.
  • Бачити і розуміти. Співчуття, співпереживання і допомога дитині – гарантія злагоди, спокою та благополуччя у сім’ї.
  • Особливості між особистісних взаємовідносин підлітків.
  • Психологічний стрес і підліток.
  • Чи вміємо ми спілкуватися зі своїми дітьми.
  • Труднощі розвитку і їх вплив на стосунки між батьками і підлітками.
  • Що ми можемо зробити разом, щоб дітям у школі було добре.
  • Бар’єри спілкування. Як спілкуватись з дитиною.
  • Права дитини у школі і сім’ї.
  • Гроші і підліток.
  • Роль сім’ї і школи в профорієнтації учня.
  • ЗМІ і діти.
  • Чи потрібна сучасному підлітку книга.

       Старша школа

  • Ось і стали ми на рік дорослішими.
  • Особливості старшого шкільного віку.
  • Роль батьків у  формуванні ціннісних орієнтацій і ставлень.
  • Труднощі особистісного росту і їх вплив на навчання у школі.
  • Професіональні наміри і можливості учнів класу.
  • Роль батьків у процесі вибору  професії і самовизначення підлітків.
  • Сімейні цінності і їх роль у вихованні.
  • Режим дня старшокласника.
  • Як допомогти дитині успішно закінчити навчання у школі.

 

 

Анкета «Урок очима батьків»

Мета: виявити характер взаємин між вчителем і учнем на уроці. Поставте проти кожного питання оцінку:

«+» — реалізується цілком;

« » — реалізується частково;

«-» — не реалізується.

                                           Оцінка

  1. Учитель   залучає   учнів до обговорення мети діяльності на уроці.
  2. Вчитель і учні разом складають план діяльності на уроці.
  3. Учитель роз'ясняє матеріал доти, поки він не стане усім ясний.
  4. Учитель виділяє саме головне в навчальному змісті й акцентує на ньому увагу учнів.
  5. На уроці учнем надається право вибору завдання.
  6. Кожен учень активно працює на уроці.
  7. Вчитель одержує інформацію про те, як засвоїли учні навчальний зміст.
  8. На уроці сприятливий клімат, відносини доброзичливі.
  9. Учитель створює позитивний емоційний настрій у класі.
  10. Учитель знімає напругу, утому учнів.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Поради виховнику | Додав: ОксанаГуліда | Теги: робота з батьками
Переглядів: 56 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar