Головна » Файли » Виховна робота » Методичні рекомендації

Заступникам директорів з виховної роботи (педагогам- організаторам) щодо організації діяльності кімнати виховної роботи
07.02.2015, 17:02

Заступникам директорів з виховної роботи (педагогам- організаторам)

щодо організації діяльності кімнати виховної роботи

 

1. Кімната виховної роботи, кімната школяра, учнівська кімната або кімната роботи з дитячими об’єднаннями та організаціями є організуючим центром виховної роботи з школярами різних вікових категорій, які навчаються в даному закладі; членами первинних осередків дитячо-юнацьких об’єднань, які діють на базі закладу; класними керівниками, керівниками гуртків, об’єднань за інтересами, організаторами дозвіллєвої та виховуючої діяльності з дітьми.

2. Кімнату виховної роботи рекомендується створювати в закладах освіти за

наявністю приміщень, придатних для:

– організації малих форм ігрової діяльності з дітьми;

– засідань органів учнівського самоврядування та первинних осередків дитячо-юнацьких об’єднань;

– консультативної роботи з учасниками навчально-виховного процесу;

– творчої роботи педагогічних працівників.

3. У навчальних закладах І-ІІІ ступенів може діяти: кімната роботи з дитячими об’єднаннями та організаціями, завідувач-педагог-організатор.

У навчальних закладах І-ІІ ступенів – кімната школяра, або учнівська кімната, або кімната роботи з дитячими об’єднаннями та організаціями.

4. У відповідних кімнатах можуть зосереджуватися такі матеріали:

– Нормативно-правове забезпечення виховного процесу:

   Декларація прав дитини, Конституція України, Закон України про освіту, Закон України «Про загальну середню освіту», Державна національна програма «Освіта. (Україна ХХІ ст.)», Концепція національно-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепція виховання громадянина України (проект), нормативні документи Міністерства освіти і науки України та освітніх установ, Укази і розпорядження державних органів з проблем виховання.

– Методична, довідкова література, інформаційні матеріали з проблем виховання школярів.

– Матеріали що готувалися до нарад педагогічних рад тощо.

– Планування та розробки основних напрямів роботи:

– плани виховної роботи: загальношкільний план виховної діяльності  на рік, календарний (за окремими тижнями місяця) або план-сітка, особисті плани ЗДВР та педагога-організатора;

– єдиний режим позаурочної виховної діяльності (зайнятість дітей в позаурочний час в гуртках, клубах, громадських організаціях тощо);

– план та матеріали щодо діяльності органів учнівського самоврядування;

– план та матеріали щодо діяльності дитячих громадських організацій;

– плани різних категорій навчання учнівського активу;

– плани роботи на канікулах;

– графік випуску шкільної преси;

– розклад та плани позаурочної роботи (гурткової (клубної)) з учнями;

– структурна модель організації діяльності учнів школи за місцем проживання;

– заходи з пріоритетних напрямів виховної діяльності.

Матеріали організаційно-педагогічного змісту виховного процесу:

– картотека колективної творчої, соціально-комунікативної, пізнавальної, доброчинної, морально-етичної, художньої, ціннісно-орієнтаційної, спортивно-оздоровчої діяльності;

– картотека колективних творчих справ щодо збереження народних звичаїв, традицій, обрядів, свят;

– матеріали загальношкільних заходів;

– методика проведення пізнавальних та інтелектуальних ігор, творчих та рольових, рухливих та спортивних;

– зміст та структура інтерактивних видів діяльності.

Матеріали з досвіду організації правопросвітницької та правовиховної роботи серед неповнолітніх:

– соціальний паспорт школи;

– картки особистого обліку дітей, схильних до правопорушень;

– інформаційні банки даних про дітей, схильних до правопорушень, проблемні сім’ї, в яких виховуються діти школи;

– матеріали ради профілактики, угоди про співпрацю з працівниками правоохоронних органів;

– робота шкільних центрів довіри, якщо такі є;

– матеріали щодо реалізації комплексних програм «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя», «Діалог».

Матеріали краєзнавчо-пошукової роботи учнів школи.

Картотека проведення заходів серед школярів (конкурсів, змагань, оглядів).

Інформаційні банки даних про людей похилого віку та одиноких громадян, які потребують допомоги і т.ін.

Матеріали літнього оздоровлення школярів.

Щодо оформлення кімнати з виховної роботи

(Стенди (куточки) та їх рубрики можуть бути змінені або доповнені).

1. Куточок державної символіки може мати рубрики:

- «Що необхідно знати про національну символіку»;

- «Я – громадянин України»;

- «Символи моєї держави»;

- «Конституція України – основний закон нашої держави»;

- «Національні символи України»;

-«Держава –  Україна – державні символи»;

- Конституція України.

- Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України «Рекомендації щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладів України» (07.09.2000, 43);

- Макети Прапора, малого Державного Герба України, текст Державного Гімну України;

- Текст статті 20 Конституції України;

- Правила використання Державного Прапора, Державного Гімну України.

2.Стенди: «Шкільний кур’єр» («Голос школи», «Інформує рада учнівського комітету», «Шкільний вісник», «Інформаційний вісник» тощо):

- Організаційно-функціональна структура учнівського самоврядування.

- Склад ради органу учнівського самоврядування.

- Єдиний режим виховної роботи.

- Циклограма діяльності на місяць.

- Вісті з класів.

- Шкільні новини.

- Графік проведення засідань учнівського самоврядування.

- Програма передач шкільного радіомовлення.

3. Аналіз роботи класних колективів («Голос чергового»):

- «За кращий класс».

- «За кращий санітарний стан».

- «За успіхи в навчанні».

- «Пам’ятка черговому школи».

- Обов’язки чергових класів.

- Екран «Живи, книго!».

4. Куточок шкільної символіки:

- Гімн школи.

- Герб (емблема) закладу.

- Закони школяра.

- Правила поведінки учнів у школі.

5. «Люби і знай свій рідний край» («Мій край – моя історія жива», «Моя країна –Україна», «Літопис нашого краю» тощо):

- Колективні творчі справи за напрямами руху «Моя земля – земля моїх батьків»;

- Сторінки історії рідного краю (пошуково-краєзнавчі матеріали);

- Історія освіти села (селища, міста), історія закладу.

6. Волонтерська діяльність: «Вони потребують твоєї допомоги»:

- Структурна модель (карта-схема) організації діяльності учнів школи за місцем проживання: груп милосердя, постів взаємодопомоги, членів волонтерського руху тощо.

- Списки людей, які потребують особливого піклування.

 

Категорія: Методичні рекомендації | Додав: ОксанаГуліда | Теги: методичні рекомендації
Переглядів: 71 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar